Memoria de mujer: recuperar la Historia olvidada en vídeos caseros

Traballos

Hoxe en Yorokobu falan de Memoria de muller, o proxecto da antiga Rede de Dinamización da Sociedade da Información no que 150 mulleres do rural de máis de 50 anos participaron contando as historias da súa vida, aquelas que pensaban que non lles interesaban a ninguén, de paso que aprendían a usar ferramentas dixitais para facelo. En 2009 cambiou o goberno e aos que chegaron novos tampouco lles interesaron, e borraron a web. Pero moitas desas pezas quedaron subidas a Youtube e alí fican rescatadas para a memoria delas, que é a nosa memoria colectiva do último século, contada por quen ata agora nunca a contou: as mulleres. Un documento valiosísimo, e que ben que aínda haxa quen se fixe nel. Grazas, Mar Abad.

mujeres

No hacen ruido. Quizá por eso la Historia no se fija demasiado en ellas cuando escribe la versión oficial de una época. Pero están ahí. Haciendo posible que ocurran esos otros acontecimientos que sí aparecen en los archivos del pasado. Son cientos, miles, millones de mujeres que nunca han pedido ver su nombre en una placa pero siempre han estado apoyando a los nombres escritos en los trofeos.

El tiempo disuelve demasiado rápido la memoria de estas mujeres. Pero no está todo perdido. La tecnología puede recuperar historias que de otra manera se diluirían con la desaparición de esas personas que fueron niñeras, cocineras, cuidadoras, costureras, obreras, inmigrantes y emigrantes a la vez.

Sigue lendo en Yorokobu.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair / Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair / Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair / Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair / Cambiar )

Conectando a %s